• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Зарахування дітей з особливими освітніми потребами

Порядок здійснення зарахування дітей з особливими освітніми потребами в освітній заклад

Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до класів з інклюзивним навчанням здійснюється в установленому порядку відповідно до висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Інклюзивно-ресурсний центр № 8 Святошинського району м. Києва , проспект Перемоги,63. Телефони : (044)228-78-29, +380960478510
https://ircenter.gov.ua/irc/view/id/85987

Організація проведення комплексної оцінки

Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор інклюзивно-ресурсного центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

• документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

• свідоцтва про народження дитини;

• індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

• форми первинної облікової документації № 112/0 “Історія розвитку дитини”, затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

• Попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки; висновок відповідних фахівців (якщо вони є).

У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

1. Психолого-педагогічна характеристика дитина із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

2. Зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень, малюнки; 3. Документи додаткових обстежень дитини.

Діти з 16-18 років мають право надати заяву самостійно.

Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.

Організація освітнього процесу у класі з інклюзивним навчанням

Керівник закладу освіти на підставі заяви одного з батьків (інших законних представників) учня та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що надається інклюзивно-ресурсним центром та за підтримки відповідного органу управління освітою утворює інклюзивний клас та організовує інклюзивне навчання з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром.

Інклюзивне навчання учнів здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти з урахуванням їх особливих освітніх потреб та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, адаптації та/або модифікації окремих навчальних предметів.

Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до спеціальних класів здійснюється на підставі письмової заяви батьків або осіб, які їх замінюють, направлення відповідного органу управління освітою, висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з рекомендаціями щодо організації освітнього процесу, індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда (для дитини з інвалідністю), висновку сурдолога (для дітей з порушеннями мовлення), окрім зазначених, подаються документи, передбачені для учнів закладу загальної середньої освіти.

Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків дитини або її законних представників (далі - батьки) чи повнолітньої особи, поданої особисто, до заяви додаються:

• копія свідоцтва про народження дитини;

• довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;

• карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 10 січня 2006 року № 1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 08 червня 2006 року за № 686/12560 (надається за умови відсутності медичних протипоказань до проведення профілактичних щеплень);

• довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;

• висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини;

• висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині інвалідності (за наявності);

• індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за наявності); • оригінал або копія відповідного документа про освіту за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;

• висновок сурдолога або отоларинголога (для дітей з порушенням мовлення);

• висновок психіатра (для осіб з порушеннями інтелектуального розвитку);

• рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування).

Поради психолога

ПОРАДИ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З ООП

1. Розглянути з дитиною картинки різноманітних зон шкільного приміщення: кабінети, коридори, харчова зона, спортзал, роздягальні, актова зала, туалет…

2. Окремо і детально розглянути відео і фото укриття.

3. Детально розказати дитині про призначення кожного з приміщень і правила поведінки у відповідних зонах.

4. Вивчити територію школи до початку навчання, розташування входів і виходів.

5. Познайомитися з вчителем і асистентом вчителя.

6. Вивчити з дитиною прізвище та ім’я дитини, батьків, вчителя, клас, у якому навчатиметься дитина, по можливості адресу де проживає дитина.

7. Пояснити, що таке урок, перерва, розклад уроків.

8. Навчити дитину орієнтуватися у відділах шкільного портфелю та «тривожної валізки». Розуміти як користуватися шкільним приладдям ( пенал, ручка, олівець, пензлі, гумка, непроливайка…)

9. Навчайте дитину вчасно повідомляти про свій стан, особливо якщо є соматичні захворювання.

10. Обов’язково тренуйте вдома навички самообслуговування.

Кiлькiсть переглядiв: 293